Till Ema II.

Gillar inte att du ber om ursäkt för att du skriver. Sluta med sånt!

Antar att far din inte är ätstörningsläkare.. Människor som äter tillräckligt mycket och tillräckligt ofta blir inte tjocka. Jag tror på det, och jag har som sagt sett bevis på det. Logiken ligger i förbränningen. Men det är upp till var och en av oss att våga prova. Om det inte fungerar att äta så mycket så fine, svält dig och hetsträna igen. Men det är väl värt ett försök? Du håller inte vikten med din järnvilja, tro mig. Men du plågar dig själv genom all kontroll.

Jag vet, det är skönt med kontroll. Man behöver inte tänka på så mycket annat. Men jag tycker att du ska fråga dig själv om det är så du vill ha det. Jag äter sådär mycket, jag tränar inte, jag är normalviktig och jag mår så jävla mycket bättre än förut. Jag är helt övertygad om att jag inte kommer bli tjock, däremot jobbar jag fortfarande med att acceptera att jag aldrig mer får vara mager. Inte om jag vill må bra, alltså.

Jag avfärdar andras matvanor och kommentarer. Ibland är det svårt, men då kan jag luta mig tillbaka på att jag har fakta på att kroppen fungerar på ett visst sätt, jag har fått tillbaka min hjärna (kan se på TV, förstår skämt, kan läsa och föra konversationer), mina ögon ser mer levande ut, jag är piggare, jag vågar fika med mina vänner, jag kan fokusera på det sociala när jag går och fikar, jag känner mig fri. Sa jag att det är värt det?

Klart de tar emot dig på en ätstörningsklinik, du är ju ätstörd. Försök igen. Det är värt det! Åh, jag vill hjälpa dig. Det är så jävla värt det!


Kommentarer
Postat av: Stella

Du är så bra! Kram <3

2011-03-21 @ 21:04:53
URL: http://stellainkeri.com
Postat av: Johanna

Tack vad du är söt! Det känns riktigt fint att till och med ett inlägg om pms är inspirerande! Det är kommentarer som dina som gör det ROLIGT att blogga! Kramar!

2011-03-21 @ 21:52:02
URL: http://looovelife.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Jättebra svar på frågorna, tror att det är till stor hjälp för många!



FK är ju det stora gisslet med att vara sjukskriven. Testade att vara sjukskriven på 25 % ett tag och det var verkligen inte värt det. Skickade in alla papper de efterfrågade (och det var inte lite det!) men det resulterade ändå inte att jag fick några pengar. Men vissa verkar ändå få ersättning utan att behöva bråka.



Önskar också att jag kunde vara mer närvarande under studietiden. Även om jag är där fysiskt är jag någon helt annanstans mentalt. Förutsättningarna är inte de ultimata direkt.

2011-03-21 @ 22:29:43
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du är grym! :D

2011-03-22 @ 21:52:54
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0