Nakenbilder.

Funderade ganska mycket innan jag la ut bilden på mig själv, och ännu mer efteråt.

Det jag har kommit fram till är att den är bra. Det ligger billions and billions av bilder på snygga, retuscherade, "perfekta" kroppar ute på nätet. En och annan mänsklig människa kan väl inte skada?

Jag har väldigt lätt för att isolera mig när jag känner mig nere. Jag kan stänga in mig i dagar (och veckor) för att jag känner mig ful. Jag hatar att jag gör så, och jag visade upp mig halvnaken en dålig dag för att jag vill att det ska vara okej. Det fungerade!

Tack för att ni tycker att jag är fin och modig. Ni är fina och modiga.


Kommentarer
Postat av: flygast

Du är VERKLIGEN fin och modig!!!! Vi behöver matas med bilder av alla möjliga kroppar, smala korta långa tjocka snea raka kurviga osv osv osv. Inte för att kunna bedöma andra, eller jämföra oss med det vi ser, utan för att bara kunna acceptera olikheter och likheter och lära oss älska kroppen i sig.



Och så ett lite segt svar på din förra kommentar: Vad kul att du gillar scä så himla mycket! Känns som om du har tillgång till den styrkan och tankarna som tillslut kommer få dig frisk. Kämpa på och ge aldrig upp! Vet hur tufft det är. Vad är det du gillar bäst med scä?

Går själv inte där, väntar nu på att få komma på behandling i varberg. En lång väntan!



Puss och kram på dig, fina du

2011-03-16 @ 21:56:37
URL: http://flygast.blogg.se/
Postat av: Tant Malin

Du är jätte jättefin! Det var inte därför jag skrev att du skulle ta bort den - men det fattade du nog, eller hur?

2011-03-16 @ 22:54:01
URL: http://tretusenggr.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tycker det var så jäkla bra gjort av dig!!! Fattade ju inte att det var du, därför vågade jag inte kommentera:-) Vi behöver se "oss", våra normala kroppar; det är SÅ HÄR vi ser ut. Underbart, tack för det. KRAM vännen!

2011-03-17 @ 11:53:16
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0