Men annars mår jag bra.

När Jocke kom hem och sa att han hade vaknat av att Harry spelade gitarr inatt, så förstod jag att det inte var en konstig dröm. Vi har en konstig kanin. Han har en gitarr bredvid buren (som han är instängd i på nätterna för att inte leva rövare för mycket), och pinnar att gnaga på inne i buren. Dessa kombinerade han last night; han stack ut en pinne genom gallret och petade på strängarna. Han förde ett jävla oliv (oliv?) och just då var det inte roligt alls. Jag och Jocke vaknade och gnällde på varandra om vem som skulle avbryta trubaduren, och sen somnade vi om utan att reflektera över vår kanins gehör. Fascinerande! Och otäckt.


Hoppas att Herr H lyckats lätta upp stämningen lite efter mitt förra inlägg. Och hoppas att det inte var provocerande. Är kroppar provocerande? De kanske är det. Jag vill i alla fall acceptera min. Så bilden får ligga kvar.

Kommentarer
Postat av: Matilda den andra

Är inte så bra på sånt här, men du ska veta att du inte behöver lätta upp stämningen. Och jag gillar dig, med eller utan trubadurhare. Kram

2011-03-15 @ 22:02:32
Postat av: Don't mind me

Provocerande vet jag inte, men däremot jäkligt modigt att lägga ut bilden när man kämpar med att acceptera sin kropp. Jag vågar inte ta bilder på mig och undviker i möjligaste mån andras kameror. Tycker att jag inte har särskilt höga tankar om mitt utseende men alltid när jag ser mig själv på en bild blir jag förskräckt. Så jag kan förstå din kraftiga reaktion, inte för att den var motiverad utan för att en ätstörd hjärna har en förmåga att förvränga saker och ting till domedagsproportioner.



Idun imorgon right? Det finns bra stöd att hämta där you know!

2011-03-15 @ 22:33:03
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Lissie

Tycker också du var modig, som la upp bilden. Förresten finns det en sida som heter www.kroppsbild.wordpress.com.



Kan vara värt att kika in om man behöver få perspektiv.

2011-03-16 @ 15:07:52
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0