Klockan är 02.47..

..och eftersom jag inte kan sova sitter jag och läser om Therese Johaug och hennes potentiella ätstörning. På Aftonbladet. Varför gör jag hela tiden saker som jag vet att jag mår dåligt av? Vad är poängen med att straffa mig själv, tror jag att det kommer få mig att må bättre? Nej, såklart inte. Jag trivs helt enkelt så jävla bra med att trycka ner skit i halsen på mig själv. (Det var en metafor, jag hetsäter inte längre). Jag är beroende av att få mig själv att må dåligt. Jocke har somnat, så jag kan inte gräva fram något elakt och sårande ur honom. Då är det tur att Aftonbladet finns, en säker källa till ilska och förtvivlan.

Jag orkar inte kommentera debatten. Jag blir arg och ledsen och uppgiven, tappar hoppet om världen. Här gör i alla fall Hillevi Wahl ett tappert försök att på ett pedagogiskt vis förklara för pöbeln att pöbeln är dum. Tack, Hillevi. Nu ska jag sova.


Kommentarer
Postat av: Matilda den andra

Hillevi Wahl avslutar med att säga att det är dags att höja kunskapsnivån ett snäpp. Vilket är precis vad du gör, och grymt bra dessutom! Men kom ihåg att du inte kan eller måste (!) hjälpa alla. Om inte annat utbildar du pöbeln, däribland undertecknad. Det går bra ändå liksom. Kram.

2011-03-28 @ 13:14:02
Postat av: therese

Jag kollade också in nu på den artikeln och fan vilka korkade kommentarer " hon har inte anorexi, då ska ni titta på riktiga anorexipatienter"? ätstörningar är ju inte bara anorexi liksom. helt sjuukt! Men det är korkade människor helt enkelt. Och du ska inte läsa såna artiklar om du inte mår bra av det! För vet du, man är snygg även om man inte är underviktig. Det är inte antingen eller. Du kanske tyckte du var snygg när du var smalare , men det betyder inte att du är ful nu, utan du är snygg nu också! Men nu är du inte bara snygg, utan har också fått tillbaka flera av dina andra bra egenskaper som gör dig till Matilda!

2011-03-28 @ 18:16:45
URL: http://skuggdoft.blogg.se/
Postat av: therese

Och haha, jag såg inte att du hade stavat fel men men :D , men precis som du säger, det spelar väl inte så stor roll om du stavar fel eller inte. Ibland blir det rätt, ibland inte. Puss och kram

2011-03-28 @ 18:18:53
URL: http://skuggdoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0