Imbéciles!

Jag vet att jag har fått mig själv att framstå som ganska godhjärtad i bloggen. Snäll. Alla är bra. Halleluja.

Dags att bryta det mönstret, tror jag. Har nämligen länge misstänkt att pöbeln är dum.

Läste någon gång i typ Veckorevyn att Mischa Barton var less på alla kommentarer om att hon var mager. Hon sa att hon mådde bättre än någonsin, hon hade bara stressat lite och ingen behövde oroa sig. Artikeln avslutades "Skönt att höra, tycker vi". Bra där.

Hon modellen i The City, minns inte vad hon heter, henne skulle det räcka med att se ögonen på så förstår man att hon är olycklig och ätstörd. Såg ett avsnitt en gång då Whitneys chef ifrågasatte den här spinkiga modellen, och hon grät hos sin kille som sa "Vilken idiot hon är, jag om någon vet ju att du äter". Bra där med.

Victoria Beckham syns fortfarande på löpsedlar och modetidningars framsidor. Hur sjukt är inte det? Hon har ljugit ihop någonstans att hon är allergisk mot pasta, det är därför hon är så smal. Och någon av hennes Spice Girls-kolleger uttalade sig för ett tag sen om att hon "var orolig tidigare, men nu har hon förstått att Victoria bara är extremt hälsosam, inte ätstörd". What?!

Hur många har inte gått på Nichole Richies prat om att hon hade barnhull tidigare, och gick sedan ner till sin "normalvikt"?

Britney Spears, den stackars flickan, har till och med berättat öppet om sina ätstörningar. Trots det pustar hela världen ut varje gång hon går ner i vikt. "Skönt, nu tar hon tag i sitt liv igen".

Malin skrev häromdagen om vinnaren av Elle Style Awards, årets modell. Bilden på henne ser ut som tagen ur en skräckfilm.

Jag kan räkna upp hur många exempel som helst. Är det verkligen så illa att människor inte förstår? Eller låtsas de bara? Jag vet fan inte vilket av alternativen som är värst.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Herregud. Vart är världen på väg... =/

2011-02-18 @ 16:07:36
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com
Postat av: Stella

Tack för kommentaren i min blogg! Och ja, det känns viktigt att dela med sig och visa att det går att ta sig ur.



Gillar för övrigt det här inlägget (och bloggen som helhet).



Kram på dig och kämpa på!

2011-02-18 @ 21:31:34
URL: http://stellainkeri.com
Postat av: Veronika

undrar om det inte har lite att göra med att om man nu exempelvis finner en mager modellkropp som något att sträva efter så vill folk inte höra att det skulle vara "sjukligt" att se ut så. Alltså jag tycker ju att ex kate winslet är sketasnygg men på vissa sätt är hennes kroppstyp nästan mer svårnådd om man inte har förutsättningar/genetiken för "timglasfiguren", medan jag kanske lättare kan uppnå en mycket spinkig och rak figur genom tillräcklig svält. Mycket svammel, men jag menar väl ungefär att om jag inte kan bli snyggt kurvig och vacker kan jag åtminstone svälta mig smal och smal har ju som sagt ganska hög status. Tyvärr. (jag håller med om allt du skriver för övrigt)

2011-02-20 @ 17:01:42
Postat av: Simone

Ja, folk ÄR idioter. Mina vänner gick oxå på vad jag än sa (ELLER GJORDE DOM DET?DOM KANSKE VISSTE MEN VÅGADE INTE SÄGA NÅT)när jag hade varit utomlands o tappat i vikt så att killen tappade andan när han såg mig, då frågade de andra lite försiktigt. Mitt svar, att jag hade blivit sjuk (var förkyld en vecka) o gillade inte maten var tillräckligt.

2011-02-22 @ 20:07:42
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0