Antidepressiv mat.

Jag har insett att jag har förklarat det här med antidepp och ätstörningar väldigt dåligt. Att fucka up maten, äta oregelbundet, svälta, spy etc ger näringsbrist. Vid näringsbrist fungerar inte hjärnan som den ska, och symptom på detta är till exempel depression och nedstämdhet. Alltså bidrar mat till bättre näringstillförsel i hjärnan, och de psykiska svältsymptomen försvinner. Min läkare på SCÄ tror att jag har en depression på grund av ätstörningen, och i så fall fungerar alltså maten som antidepressiva för mig.

Till Ida; jag slutade lite för fort med Fluoxetin, är otålig och vill "göra klart" allt medan jag är under behandling. Tänker att det är lika bra att ta smällen nu, när jag har tillgång till terapeuter, läkare och stöttande Idunvänner. Jag fick (får, slutade ju precis) en del ångest, ungefär som när jag började med medicinen, men så länge jag påminner mig själv om vad det beror på så går det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0