Tisdag 10 maj

Tack, alla fina. Det är sjukt vad ni gör mig glad!

Någonstans förstår jag att har fel. Jag kan ju till exempel inte vara så stor som jag tror, för inte fan tycker andra normalviktiga att deras kroppar är ivägen och att det är för tungt för att gå?

Jag har feber och mens och urinvägsinfektion, så jag tror inte att jag kan begära att jag är tip top just nu.

Är klar med en ganska stor rapport nästan en dag för tidigt, can't believe it. Var hos Bambi imorse, hon blev vaccinerad. När vi väntade på veterinären stod en transport på stallplanen, så jag gick dit med lite kraftfoder i en hink. Hon fick äta nära rampen. Sen på rampen. Sen inne i transporten!! Det tog ju en timme att lasta henne sist, så det var verkligen en glad överraskning. Det var lite krångligt att backa ut, kan bero på att jag har glömt lära henne det kommandot.. Men hon fick äta lite på rampen på vägen ut också, så det blev lugnt och bra. Det gjorde min dag!

Förresten, det här med att spegla sig.. Jag vaknade imorse och tänkte "fan, det är typ dag 40 som jag känner mig enorm redan när jag vaknar". Sen råkade jag se en spegel. Min mage var platt, normal, och det gick ihop lite där uppe. Såg verkligen ut som om jag hade en midja. Har jag en midja? Jag hatar att jag aldrig någonsin kommer veta hur jag egentligen ser ut.

Det behöver tydligen inte vara skit med speglar. Eller det är åtminstone inte jättebra att strunta i speglar och istället måla upp en bild av sig själv som gigant.


Kommentarer
Postat av: therese

hur vet du att du aldrig kommer veta hur du ser ut? Du hatar väldigt mycket nu, själv är jag rätt stolt. Över både dig och mig. För vi har kommit så långt. Seriöst hur bra har du inte varit? Och ja maten var väl en anledning till att slippa känna andra problem. Och nu får du känna dom. Rätt rejält. Tycker du inte att det är lite tillräckligt. ÄR du inte lite trött på att hata dig själv på grund av ditt utseende nu som du var trött på ätstörningen (också kopplad till utseendet). Utgå från dig själv, vad mår du bra av? Och du vet att du lägger över dina tankar på andra, så andra tycker inte så om dig. Och vad får du ut av det, mer än att du börjar övertala jocke om att se dina brister? Eller mår du bättre av att tänka all skit? För din skull, Matilda, sysselsätt dig med annat, ja jag tjatar :) men jag tycker om dig och vill att du ska må bra, och jag hoppas att jag nån gång kan så ett frö till att du kan börja må bättre med dig själv.

2011-05-11 @ 22:23:10
URL: http://skuggdoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0