Måndag 9 maj

Hej?

Ursäkta.

Det här hatar min perfektionism. Jag kan ju inte skriva inlägg varje dag, och plötsligt hoppa över två veckor. Eller? Jo, jag kunde visst det.

Det här är svårt. Den här sjukdomen är overkligt jävla svår att ta sig ur. Visst, att äta som jag ska är inga problem. Och jag har kommit jättelångt. Men.. Jag tycker mer och mer illa om mig själv för varje dag.

Det har gått så fort allting. I höstas kunde jag känna mig fin. Då raggade fortfarande killar på mig. Jag var inte rädd för att gå ut och jag ville en massa saker. Framför allt skämdes jag inte över att vara bland folk. Eller? Det kanske jag gjorde. Jag minns fan inte. Jag var ju i alla fall ätstörd, och så vill jag inte leva. Eller? Nej. Eller? Nej. Eller?!

Jag är så trött. Försöker köra på. Försöker följa med och fika, försöker fixa skolan, försöker att acceptera att Jocke vill vara här. Just nu går det trögt, och det gör mig så ledsen. Jag orkar inte skriva här, för det är bara samma, gamla jävla skit som jag har tänkt i flera år. Jag vill ha bra och kloka och tänkvärda saker att säga. Men just nu finns det bara en sak som jag bryr mig om.

Jag vill inte vara ful.

Edit: Jag vill inte att folk ska tycka att jag har blivit ful igen. Jag som faktiskt hade blivit snygg.


Kommentarer
Postat av: Magda

DU ÄR INTE FUL! Du är jättehet. Jag tycker att du är fantastisk - att du vågar fortsätta kämpa och inte ge upp. Kram kram kram

2011-05-10 @ 06:34:42
Postat av: Matilda den andra

Hurra! Du är tillbaka, litegrann i alla fall. Skriv så mycket eller lite du vill, jag är glad att höra från dig. Och du, du är en fin människa tycker jag. Inifrån och ut. Kram

2011-05-10 @ 12:49:19
Postat av: Maria

Det här kan man nog säga "on repeat" utan att det fäster... men du är ju underbar! Sa som du är.

Om du inte kan se det själv än... so what. Det kommer! Försök se dig själv genom andras ögon tills det vänder!

Skickar en masse styrka your way!

2011-05-10 @ 12:54:42
URL: http://girlgonelost.wordpress.com
Postat av: Tove

jag tycker i alla fall att du är väldigt fin. du är smart matilda, smart, rolig och söt. en näst intill perfekt liten människa skulle jag säga. du kanske inte håller med, men du är ju trots allt ätstörd. fan?



hejjar på dig. <3

2011-05-10 @ 16:00:31
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: therese

Det fanns ju inga risker med att bli frisk...eller?

2011-05-11 @ 22:16:04
URL: http://skuggdoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0