Torsdag 3 mars

Jocki tror att jag skulle platsa på en top ten-lista över mest gråtandes i Sverige. Kanske? Härom veckan grät jag för att jag såg en bild på ett brev som två småtjejer hade skrivit till Kissie, och det stod "Vi vill bli som dig". (Börjar nästan gråta igen, nu när jag jag tänker på det. Jag gråter om vi ser film, framförallt tecknad film. Och framför allt om det handlar om kärlek, eller om någon dör. När man ser otecknade filmer, då får man ju se skådespelarna sen och se att de inte är döda. Eller att de inte är kära i varandra på riktigt, och då slipper man ju oroa sig för att den fina historien ska förstöras och deras kärlek gå åt helvete. Jag gråter ibland när jag går förbi Mariakliniken, och alla stackars narkomaner. Jag gråter för att jag är arg på mamma och pappa. Jag gråter för att jag tycker synd om mamma och pappa. Idag grät jag för att jag såg en tjej på tunnelbanan som var påväg till SCÄ, hon vägde typ fyra kilo och det såg verkligen ut som om hon tyckte att hon var snyggast i världen. Sådär som det känns innan sjukdomen vippar över kanten. Jag grät för att hon har så jävla långt kvar. Jag gråter minst varannan dag av huvudvärk. Jag kan gråta för att det känns så helvetesjobbigt att duscha. Jag gråter om jag tänker på att Jocke har varit med andra innan mig (vettig sak att gråta över), och jag gråter om han säger att han vill vara med bara mig. Eller om han säger att jag är fin. Eller snygg. Eller sexig. Eller om han säger att han älskar mig. Idag grät jag när min terra sa att jag duger som jag är.

Ja. Jag platsar nog på listan.

Tänkte ta bort min "Tre små ting"-kategori för den känns tråkig, men så kom jag på att jag skriver för mig. Och jag vill ha det nerskrivet med allt annat när jag är klar med det här. Härda ut!

Var som sagt på samtal på SCÄ idag. Det kändes bra, även om jag knappast sprudlar av energi när jag går därifrån. Åkte till Fridhemsplan och köpte mer färg (asbra bedömning av oss, det är tredje gången väggfärg inhandlas) och efter lunchen ringde jag runt lite till ansvariga inom Forshaga kommun. Ska bli oerhört spännande att åka dit nästa vecka..

Hampus kom och hälsade på oss idag, och vi tog en promenad på isen. Det var niiice, både att träffa honom och att få en bra anledning att ta lite frisk luft. Vi fikade och sen var Hampus DJ medan jag och Joakim målade. Nu är det snart klart, bara hela taket kvar. När väggarna blev vita syntes det plötsligt väldigt väl att taket är helt inrökt.. Det här tar sån jävla tid! Trodde att det skulle vara mer som på TV, där de bygger ett hus och målar det både utvändigt och invändigt på en förmiddag. Icke.

Jag har lagat korv och stuvade makaroner idag!! Yay..! Tänkte steka falukorv, det hade varit modigt för kötthalten på 57 % äcklar mig rejält. Men jag äter ju varmkorv på Pressbyrån ibland, det får räcka. Det blev kryddkorv idag. Sjukt stolt över min matlagning! Kastrullen tog 20 minuter att diska, men den tog Jocke hand om så jag är enbart nöjd.

Nu ska vi se Erik och Mackan från i tisdags, jag är nämligen lite patriot när det gäller norrländsk humor.


Stockholmspromenad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0