Tisdag 1 mars

Tack alla söta, jag rodnar lite varje gång jag loggar in här..

Jag har glömt att säga att jag och Jocke ska flytta! Vi har börjat idag. Världens mest spännande flytt; exakt 20 stora steg från vår rumsdörr, till ett exakt likadant rum.. Det nya rummet är ett förstahandskontrakt, så idag har jag skrubbat äcklig students väggar (miljontals fläckar i alla befintliga bruna och gula nyanser) och sen har vi målat första lagret. Matilda hjälpte oss, det var tur för jag har finmotorik som en sankt bernardshund.

Idag lagade jag mat
. Jocke var i skolan, kom hem sent så jag tyckte att det var en utmärkt dag för utmaningar. Det blev köttfärs och spaghetti, troligen världens mest simpla maträtt. Men jag var seriöst skakis i hela kroppen när jag började. Jag vet inte riktigt varför jag tycker att det är en så stor grej, jag flyttade hemifrån när jag var 15 och har lagat mat till mig själv sen dess. Men när jag ska bjuda någon annan så får jag sån prestationsångest att jag inte kan koka nudlar. Jocke tyckte att maten blev god, men han är en sån som skulle kunna leva på Denniskorv och Gorby'spiroger så det säger ingenting.

Imorgon har jag tydligen tenta. Jag fick reda på det i söndags, och jag har inte ens tagit reda på vad den handlar om än. Jag måste nog plugga..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0