Söndag 6 mars

Vet ni? Jag har en sån där söt, glad, provocerande familj. Han heter Joakim och idag åkte vi längfärd på isen. Inte långfärd-s, dock. Vi har bara hockeyrör.

(Jocke såg vad jag hade skrivit. "Vadå provocerande? Aha. Lyckliga, menar du". Jag är inte bitter. Väl?)

Hade så jela trevligt hos Anna igår, mådde så jela bra när jag kom hem. Hon är så jela bra, helt enkelt.

Tänkte hänga med Hampus och Matilda på The Black Swan idag, men jag insåg att jag skulle spendera de timmarna med att dregla över och avundas en mager Portman. Inte riktigt värt det. Och så jävla tragiskt att såna tankar sitter kvar.. Men nu sitter jag och tittar på friidrott. Satte på TVn och tänkte "hm, friidrott. Jag har skrivit nåt om det". Skrattade nästan lite åt mig själv när jag insåg vad. Jag har skrivit att jag inte kan titta på friidrott, för att det triggar min önskan om att vara mager. Va?! Varför skulle jag vilja se ut så? Alltså, förlåt. De måste ju se ut så för att kunna utöva sina sporter, men.. Nej. Att se ut som en friidrottare utan att vara det, det är inte vackert. Okej, det sprang nyss en svart kvinna som hade världens godaste bakdel, henne skulle jag inte tacka nej till att se ut som. Men det kan jag inte, and that's all I have to say about that. Haha, var det inte typ en vecka sen jag mådde så dåligt över det här? Jag blir lite rädd för mig själv. Det går fort nu.

Fick århundradets bästa kommentar idag. J (dunno who) skrev:

"Jag brukar bygga hus efter 22.00, när tankarna tenderar att snurra för fort och för negativt. Först hittar jag en perfekt tomt, visualiserar omgivningarna och så, sen antingen bygger/renoverar/inreder jag ett hus på tomten. Det låter kanske konstigt men nu har jag två färdiga hus som jag ibland går in och hälsar på i, och ett som är halvfärdigt där jag ska fixa övervåningen. Det är väldigt tryggt att gå in i en verklighet som man skapat själv och där man vet vad som väntar."

Det är kanske världens bästa tips. Jag har dock sämst koncentrationsförmåga, så jag tappar bort mig när jag försöker styra mina tankar. Men nästa gång jag mår dåligt ska jag rita en egen verklighet. Tack för det!

Jag och Jockiboi har städvecka i korridoren, så vi har ägnat tre timmar till att skrubba köket. Jag satte på Pavarotti på högsta volym och då flög tiden iväg. Det bästa med att diska, dammsuga och ha hög musik samtidigt är att ingen hör att man sjunger. Man kan sjunga jättehögt. Och jättedåligt. Me like.

Imorgon ska jag till Värmland på klassresa. Nej, exkursion. Men jag ser det hellre som en klassresa.



Kommentarer
Postat av: Magda

Eller så spelar du sims, hehe. Mitt trick är sudoku.. på evilnivån. Tar säkert en timme för min tröga hjärna. Eller så hinner jag somna eftersom det numera är en betingad företeelse. Behöver bara tänka på sudoko så börjar jag klippa med ögonen.

2011-03-06 @ 21:00:30
Postat av: Johanna

det var J som i JAG! :)

2011-03-10 @ 21:52:35
URL: http://realpangea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0