Måndag 7 mars

Ack Värmeland du sköna, din dialekt kan göra den mest deprimerade glad.

Jösses, vilken fin respons jag fick på mitt skaminlägg. Jag kommer ju fylla Skrytboken med nya komplimanger när jag kommer hem!

Sitter på Karlstads vandrarhem med Sara och Muca, och ska snart sätta igång och förbereda kommunfullmäktigetjänstemannaintervjuer inför imorgon. Jag är nervös, jag kan ju varken finna ord, föra en konversation, hålla tråden eller lyssna på människor, så det kommer antagligen bli katastrof. Som tur är misstänker jag att jag aldrig kommer söka jobb inom Forshaga kommun, så det gör inget.

Vandrarhemmet är.. fint. För vi köpte en krukväxt på Willys till vårt rum.

Jag är alltså på klassresa, well nice. Vi åt på Max på vägen hit, och jag fick kryssa mellan alla kommentarer om hur dåligt samvete folk hade över att de åt så onyttigt, om hur usla de var för att de åt godis på en måndag, över att det var bäst att ta en promenad efter lunchen för att slippa den där fettiga känslan. Jag var grym på att ignorera det, och mina strips och min dip och min burgare smakade mumma.

Är helt slut, har varit bland människor hela dagen och det är inget jag är van vid. Hoppas innerligt att jag slipper ångest och panik under de här nätterna, men det kanske är jag som styr över det? Antagligen. Svammel. Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0