Måndag 14 mars

Äntligen Idunvecka.

Pappa var med på samtal idag. Det känns bra, han tvingades liksom lyssna och kanske förstå att han är viktig för mig. Jag fick ett eget samtal med terran också, behövde gråta lite. Vi har en ny tjej på Idun, möcke trevlig precis som resten av gruppen. Sen.. minns jag inte så mycket mer av dagen.

Har låtit Harry hälsa på vårgeggan idag, och nu ska jag yoga lite innan jag sätter igång och pluggar.

Fan, vad jag är tråkig. Är det här inlägget klart nu? Nej, det är det inte.

Jag mår dåligt. Jag är så #%/)+"##!! missnöjd med min kropp och mitt utseende att jag inte vet om det är värt det. Har träffat och sett mängder med tjejer som har blivit friska från sina ätstörningar, och varenda jävel är snygg och smal och bra och.. fan. Jag trodde i min enfald att jag skulle bli en av dem. Naivt.

GAH, jag blir galen! Vad spelar det för roll? Ni har ju sagt att jag är fin, vad har jag för rätt att säga emot er? Vad säger det om mig, att jag tycker att jag borde se ut på ett visst sätt för att jag är tjej? Jag är fan årtusendets sämsta feminist. Och jag blir galen! Jag vill bara vara. Fans helvetes jävla.. fan. Låt mig bara vara.



Aaah hahaha.

(Det går bra för mig att googla fram passande bilder). Nu ska jag yoga, och sen ska jag antagligen inte plugga.


Kommentarer
Postat av: Tove

men hallåååååååååå..



Du tror väl inte att du är den enda som tycker sig behöva leva som frisk och fet? Jag tycker ärligt talat att du är supersöt.. och.. vadå, din kropp? Den är så.. smal.. så.. ja vad säger man? Fin räcker lixom inte till.. Om du nu är normalviktig så har du TUR att du har en snygg sådan, eller ja. Normalt är väl fint, men du ser verkligen smal ut, dessutom är du så liten. Det finns INGET som är det minsta stort på dig.. förstår du det? Jag menar det verkligen..



Du är en av de tjejer som slutar upp som smal, snygg, underbar och jävligt rolig. Du är lyckad Matilda, när du mår bättre kommer du se det, snart snart snart. <3



2011-03-14 @ 21:30:31
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: S

1, att läsa din blogg får mig att faktiskt vilja sträva efter att bekämpa ätstörningen jag har.

2, du är så otroligt stark som kämpar dig igenom denna tiden. tänk den dagen när du har kämpat klar, den dagen du slipper den eviga ångesten.

3, vill tipsa om en hemsida/blogg där kvinnor och män visar upp sina kroppar. där man inser att bmi är bluff och båg. att alla människor är vackra i just den kropp de har. där alla är starka i sig själva som vågar att ta steget att vara stolta över just den kroppen de är tilldelade.

ja, bilda dig en egen uppfattning, jag sitter dock och förundras, peppas och blir berörd när jag kollar på alla kroppar. och känner att en dag, en dag ska jag våga visa upp min kropp och faktiskt vara stolt över den. sidan är; http://kroppsbild.wordpress.com



kom ihåg att du är en stark kvinna. & att du kommer bemästra ätstörningsmonstret.

2011-03-14 @ 21:39:55
Postat av: ewelina

hoppas du haft en superbra dag!

ps. sugen på att tjäna pengar på din blogg? :) gå in hos mig och klicka på bannern längst ner i menyn :)

kram♥

2011-03-14 @ 21:56:21
URL: http://hundratjugofyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0