Lördag 5 mars

Är det bara jag, eller är det förbannat provocerande med glada, söta familjer på lördagsutflykt? Det är nog bara jag.

Min söta familj brukade också göra utflykter. Tyvärr krävde alltid mamma att hela huset skulle städas innan vi gick ut, och sen skulle hon ringa alla kontakter i sin telefonbok och prata om viktiga saker. Far kunde inte hantera mor, så de bråkade alltid i timmar när telefontiden var slut. När vi väl kom ut på vår utflykt så hade vi barn stått och svettats i våra overaller ett par timmar för länge, alla var på dåligt humör och solen hade gått ner för länge sen.

Jag tog en promenad på isen idag. Själv. Det är bäst så, då kan ingen annan förstöra stämningen. Tyvärr hade jag omedveten medvind hela vägen bort, så hemvägen blev skitjobbig och jag förstörde stämningen helt på egen hand.

Jag ville verkligen till Bambi idag, men jag klarade inte av att åka. Jag kan inte avgöra om Linda vill att jag kommer, för jag har alldeles för mycket dåliga tankar i huvudet. Dessutom vill jag inte komma i det här skicket. Jag vill vara pigg och glad och lättsam när jag är där.

Vi somnade efter fyra imorse. Jag höll Joakim vaken, hade skitångest och ville att han skulle gå. Den här gången handlade det om sex.

I mina yngre dagar brukade jag ha sex för att jag var fyllekåt, för att det kändes crazy att göra det på just den platsen, för att det för stunden kändes som en bra idé att ha mannen i fråga på min lista. (Ja, sex ska vara skönt, men jag visste inte vad bra sex var innan jag träffade Jocke, så jag nöjde mig med att det var roligt). Med Jocke har jag hittills velat ligga för att det är grymt, men nu har ett annat motiv smugit sig in. Jag har blivit en bekräftelsehora.

Jag tror att det beror på att om han vill ha sex, trots mina ångestattacker, trots min viktuppgång, trots mina finnar, trots att han känner mig utan och innan, trots att han ser mig osminkad och naken och allt det där obehagliga, då har jag ett litet bevis på att det inte är påväg att gå åt helvete. Jag känner mig - under själva sexet och en kort stund efteråt - trygg. Fan för mig. Jag kommer förstöra det viktigaste jag har..

Jag ber om ursäkt för mina ocensurerade inlägg. (Eller nej, det gör jag inte. Eller jo, förlåt far och bror och gamla ligg om ni läser det här). Jag är i alla fall glad att vi kom fram till det här, så att jag kan åtgärda det. Vi skippar älskogen ett tag, helt enkelt.

Ikväll ska vi sova. Om jag mår dåligt så ska Jocki krama mig sådär hårt och tryggt som bara han kan, och sen ska jag tänka på något trevligt. Det sistnämnda tipsade min terra om, jag själv har nämligen aldrig tänkt tanken att man kan fokusera på något odåligt efter 22.00..

Nu ska jag åka till Anna. Bäst att jag åker härifrån, så att jag inte riskerar att bryta mot vår nya regel.



Kommentarer
Postat av: Varken

Ah, nu har jag skrivit långt och raderat flera gånger för det låter så himla konstigt hela tiden... Allt jag egentligen vill ha sagt är att det här låter som kloka tankegångar.

2011-03-05 @ 19:22:12
URL: http://varkenocheller.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Spännande med en åring! Vad är det för stam? Vad ska du göra med honom/henne?



Mazy fick en spark på hasen när hon var ute i hagen en av de första veckorna hemma i nya stallet, men nu sätter jag igång henne och hoppas att veterinären har rätt.



Hon är efter Wilton (e Jazz) och undan Alva (e Midt-West Ibi-Light). Det är tänkt att hon ska bli främst dressyrhäst men att hon även ska gå lite hoppning och terräng för skojs skull. :o)



Ja du, anorexin.. Jag var sjuk i ca 12 år. Gick 3 dagvårdsbehandlingar och öppenvård osv osv. Men sen gav jag mig fan på att jag skulle ha ett normalt liv. Fick världens bästa behandlare och behandlingsassistent och nu är det nästan helt bra. :o)

2011-03-05 @ 19:58:24
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Tove

Åh, Matilda.. jag blir alltid lika glad när jag får en kommentar av dig. Du är så jävla fin och jag gillar dig så sjukt mycket. Det är inte alla personer jag känner mig så "conecting" med som med dig..



.. och jag vill jättegärna träffa dig i veckan, om du hinner?



..Och återigen, jag vet att det inte hjälper att säga det men.. Jocke ÄLSKAR ju dig Matilda, inte ditt skal.. Jag vet däremot att han älskar ditt yttre OCKSÅ, men det är ju inte det som är det viktiga. Det finns lixom en anledning till varför man får höra att "man alltid kommer vara perfekt", varför tror du? För att det är Matilda som är den viktiga..



Du FÅR inte tro så elaka och hemska saker om dig själv hjärtat, det är bara orättvist, och jag blir lika ställd varje gång jag läser om din tvivel gentemot dig själv. Jag känner igen mig något otroligt, visst. Men jag kan ändå inte förstå - du är så jävla vacker, söt och smal. Du måste.. måste se det. Och se att alla andra också älskar dig! För DÅ, tror jag att du också kommer älska dig själv, och aldrig tvivla igen. <3

2011-03-06 @ 11:36:07
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Jenny

TACK som bara den bruden, blir så glad! Och du, ocensurerade inlägg är de bästa, livet är ju ocensurerat eller hur..? KRAM!!

2011-03-06 @ 14:02:13
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: J

Jag brukar bygga hus efter 22.00, när tankarna tenderar att snurra för fort och för negativt. Först hittar jag en perfekt tomt, visualiserar omgivningarna och så, sen antingen bygger/renoverar/inreder jag ett hus på tomten. Det låter kanske konstigt men nu har jag två färdiga hus som jag ibland går in och hälsar på i, och ett som är halvfärdigt där jag ska fixa övervåningen. Det är väldigt tryggt att gå in i en verklighet som man skapat själv och där man vet vad som väntar.

2011-03-06 @ 17:18:40
Postat av: Martina

Verkligen helt underbart med ocensurerade inlägg. Så skönt att du inte förfinar eller låtsas eller någonting alls åt det hållet, utan bara berättar precis hur det är. När jag ska sova brukar jag förresten drömma mig bort till en sjukt fin plats, lite av en fantasivärld, funkar för det mesta bra för mig, även om tankarna ibland lätt vandrar åt något annat håll.

Fortsätt med ditt positiva tänkande och dina fina, öppna och underbara inlägg:)

2011-03-07 @ 15:04:09
URL: http://mistermartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0