Torsdag 27 januari

Grattis mig på födelsedagen!

Vilken dag!! Jag kan inte minnas en födelsedag då jag har mått så bra. Vi har försökt åka pulka (helt misslyckat då snön var för djup), haft hopptävling från taket, duschat och bastat och ätit helt galet god mat på restaurangen i Bydalen. De serverade buffé (!), täljstensstek av oxfilé med potatisgratäng (!), vitlöksbröd (!), fem såser (!) och sallad. Jag hade inte en ätstörd tanke under hela middagen, det var helt fantastiskt! Åt för att det var gott och för att jag var hungrig, tills jag blev nöjd. Och jag skänkte inte en tanke åt om det var för mycket, om jag hade klarat mig utan vitlöksbrödet, om allt hade blivit förstört nu..

Efter middagen körde jag och Linda en omgång Jenga (Bricks, kallas det också). Killarna var med från början, men backade undan när de insåg allvaret. Omgången tog över en timme och tornet blev väldigt högt. Handsvett, hjärtklappning, ilska. Jäklar, vad jag var inne i det! Ville så gärna slå Linda, som för övrigt är en ännu sämre förlorare än mig, men jag förlorade..! Jag blev arg, väldigt arg, men det var nog veckans bästa händelse ändå. Jag var fokuserad, ville verkligen vinna och gav mig inte! Jag kan inte minnas när jag senast var så insatt i någonting. Oftast bryr jag mig i tre minuter, och om det inte händer något riktigt roligt då så skiter jag fullkomligt i saker. Det kändes friskt. Coolt.

Förresten, Crille vann hoppa-från-taket-tävlingen. Han golvade oss andra med ett hopp i mankini. Måste hitta en bild på det..










NINJA!


Jenga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0