Söndag 23 januari

Jag tog stallet idag. Jag insåg att jag älskar att mocka. Det är världens bästa sysselsättning, så länge det inte är under tidspress. Red ut Rosie (barbacka, såklart) men det blev mest skritt på grund av underlaget. Travade och galopperade en sväng på ett gärde, det var nice.. Rosie är förresten en liten angloarab, om någon undrar. Typ 15, 16 år gammal.

Min pappa var full idag. Det var inte första gången. Jag tänkte inte skriva något här, mina läsare har väl inte med hans alkoholproblem att göra.. Men samtidigt tycker jag att det är viktigt att ni får hela sjukdomsbilden. Folk går inte bara och blir ätstörda utan anledning. Jag är konstant orolig för min pappa, har alltid varit. Dessutom är jag konstant orolig för min bror, som är konstant orolig för min far. Det suger. Barn ska inte behöva leva med en oro för att deras vuxna föräldrar inte kan ta hand om sig själva.

Jag var väldigt peppad på att åka till en ponny som jag red lite i höstas, men pappa gjorde mig istället väldigt opeppad. Jag åkte ändå, och pratade med ägaren om min ätstörning och vikten av att inte fokusera på min vikt (ha ha). Hon tycker att jag ska fortsätta rida henne, tror att jag antagligen inte kommer bli för tung. Yey!!




Decibelle i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0