Söndag 16 januari

Hur ska jag kunna få rutiner?? Vaknade 10.40, trött som fan. Åt frukost. Sen tvingade jag mig själv att äta lunch vid 13 ändå. Vill inte rucka på mina tider, ingenting blir bättre av det. Kände mig duktig efteråt. Det är ganska sött att en så banal sak som att äta lunch kan göra mig stolt..

Jag var på dåligt humör redan när jag vaknade idag. Borde ha klivit upp tidigare. Borde åka till Bambi. Borde gå ner i vikt, jag ser inte klok ut..! Mannen gav mig en hård, lång kram, en sån där som känns äkta och kärleksfull och som att han aldrig vill släppa, och då försvann de flesta hemska tankarna. Dagen har ändå bestått av huvudvärk och en stor saknad av Idun. Ska i alla fall träffa mina ladies i veckan, ser verkligen fram emot det.

Jag har hängt på kroppsbild.se idag. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, men det är i alla fall en massa vanliga människor som visar sina kroppar. Jag blir alltid äcklad när jag först går in, men ju fler jag tittar på desto mer inser jag att människor ser ut sådär. Min bild av hur en kropp ska se ut är verkligen inte verklighetsförankrad. Otäckt, men sant. En dag ska jag vara en av dem som skriver ”jag älskar min kropp” nedanför mitt porträtt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0