Lördag 29 januari

Idag är det storm. Vi har, förutom takskottning, stannat inne hela dagen.

Ebba von Sydow var med i På spåret igår. Jag brukar tycka att hon är riktigt tråkig, men nu var hon skitsnygg! Jocke tyckte också det, och Linda sa att jag är lik henne. Ansiktsdrag, tror jag. I alla fall så var hon med på tv idag med. Nu satt hon inte ner, så det syntes att hon var höggravid. Så det var därför hon såg så normal ut. Det var därför hennes ansikte var så ”mulligt”, som Linda uttryckte det. Jag dog inombords.

Jag kan inte förklara varför. Hon var jättevacker, jag ser gärna ut som en höggravid Ebba alla dagar i veckan. Innan jag blev sjuk använde jag ordet mullig som något fint, något friskt och välmående. Jag tyckte aldrig någonsin att underviktiga tjejer var snygga, aldrig att det var något att eftersträva. Men nu, nu jävlar. Nu tycker Linda att jag är tjock. Jocke tycker att mitt ansikte ser ut att sitta på en höggravid kvinna. Jag är världens fetaste normalviktiga tjej. Aj.

Jag försökte att inte visa att jag tog illa upp, men Linda förstod och talade mig till rätta. Jag har nog aldrig tagit mig ur en begynnande ångestattack så fort. Linda tycker inte att jag är tjock. Hon tycker att jag är fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0