Lördag 15 januari

Jag vaknade sent, åt frukost vid tio. Att hålla rutinerna utan Idun blir nog en stor utmaning.

Vi åkte in till stan och lunchade direkt. Jag åt kletig majonäspasta med kräftor. Sjukt läskigt egentligen, men gott. Fick inte i mig allt, dock. Men jag ville, det var bara för att frukosten blev sen som det helt enkelt tog stopp.

Jag har ju tagit bort spegeln hemma, men att prova kläder är svårt utan att spegla sig.. Jag köpte mycket kläder ändå, och det var roligt! Har blivit peppad på att ha fina kläder under veckan. Köpte allt lite för stort, lika bra antar jag.

Dog nästan vid halv fyra, min förbränning är tydligen igång. Jag gick in på Pressbyrån och köpte en banan. Jag blir så stolt, det kändes självklart att äta. Självklart fikade jag när vi kom hem också.

Jag saknar Idunflickorna. Och alla andra vänner. Jag börjar bli väldigt klar i huvudet, och pigg, så nu vill jag ha alla här! Jag vill umgås, göra saker, hitta på hyss. Satan, vad länge sedan jag kände så. Jag har fått väldigt fina svar på mailet, det är coolt att det verkligen, verkligen gör mig glad.

Ikväll blev jag uppäten av obehagskänslor. Jag bröt samman igen, den här gången för att Beyoncé räknas som kurvig. Människor som försöker vara bra och säga att de inte bryr sig om ett smalt ideal, har ofta Beyoncé som exempel på fin och naturlig. Det är så sjukt, för hon är väldigt smal. Hennes BMI ligger på strax över 20 (nära gränsen till undervikt) och hon råkar vara född med en fantastisk fördelning av sitt kroppsfett. Vi som inte är det då? Jävla idiotvärld.

Det känns att min medicin avtar redan nu. Äckliga, helvetes, vidriga kropp!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0