Onsdag 9 februari

Harrys tandproblem beror inte på mig. Puh.. Tyvärr har han, som jag försökte lägga fram lite blödigt i inlägget ovan, underbett. Jag är fullt seriös, har du en femma till övers så skicka den gärna till mitt djur. Jag vet att det bara är en kanin, men jag kan inte avliva en pigg och glad hare om det finns ett alternativ. Veterinären tyckte förresten att han var en mycket fin och välskött herre. Jag vill att han ska fortsätta se fotboll med Jocke, leka följa John med mig i korridoren, väcka oss genom att stampa oss på magen eller dra matskålen mot burgallret.. Fina Harry.

Anyway. Den här dagen räddades av ett inbokat besök av A på kvällskvisten. Jag förberedde mig i fyra timmar innan jag började städa; försvunnen korridorsdammsugare plus fällande kaninpäls är likamed väldigt, väldigt smutsigt. Men det gick bra, A kom och vi åt tacos. Jocke var också med, hoppas att det var lugnt med A. Jag erbjöd mig att stänga in pojkvännen i en garderob, men hon tog det nog inte seriöst. Med 17 kvadratmeters boyta så är det okej att göra så. Vi såg film, I Kina spiser de hunde. Värre feel bad-komedi är svår att hitta.

Jag tänker väldigt mycket. Först, när A skrev att hon ville ses, då tänkte jag att det var väl själva fan att jag har utgett mig för att vara så tragisk att hon måste försöka göra mig glad. När jag hade lyckats släppa de tankarna, funderade jag på om hon kanske hade missuppfattat hur tråkig och dålig jag är. Sen, när hon har varit här, då oroar jag mig för om hon hade en trevlig kväll. Alltså, jag börjar förstå andras nervositet inför dating. För jag är fan inte klok när det kommer till vänner. (Förutom när det gäller Paddan, hon älskar mig).

Har förutom viss sjuklig noja känt mig ganska frisk idag. Tills min pojkvän snäste av mig när jag ville vara nära, det finns ingen som kan sänka mig som han kan..




Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså det är så sjukt kul att läsa vad som pågår i andras huvud, för då fattar man vad det är för knäppa saker som snurrar i sitt eget.



När jag förslog att vi skulle hänga så började jag direkt tänka på att om du skulle komma förbi - så skulle jag behöva tokstäda (och tvätta och handla och fixa och laga och slänga alla saker som bevisar vilken tråkig och töntig person jag är). Fatta lättnaden när du bjöd hem mig! Då var det "bara" att hitta kläder jag inte såg hemsk ut i, duscha samt komma på något att prata om att fixa! Haha, jag är ju knäpp men jag är ju inte ensam tydligen...



Och att träffa nya människor är ju ganska likt dateing. Förutom ständig oro att bli ratad är det ju ganska så fint på något vis att man vill vara sitt bästa jag. Så kanske är det inte så konstig att JAG funderade över om du verkligen haft en trevlig kväll, trots att jag var trött och arg på jobbet och kände mig jättetrist. För man hoppas ju kunna vara lite spännande och kul att hänga med om man hittar någon man vill hänga med!



Kram Anna

2011-02-10 @ 20:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0