Fredag 18 februari

WTF?? Mens?! Det är inte möjligt, jag hade ju det alldeles nyss. "AH! Jocke, det är nåt fel på min kropp..!" Kollar almanackan. Räknar. Fem veckor.. Jaha. Men typ nyss, i alla fall.

Förespråkar frisk och fri, absolut. Men gällande menstruationen röstar jag nog ändå ätstörning, jag klarar mig alldeles utmärkt utan smärta och elände.


Skulle ta en sån där bloggig matbild på min frukost, men någon förstörde.

Idag har jag pluggat. Lite. Väldigt lite. Men ändå. Det räknas ju. Har målat en ren också. Känner mig för övrigt väldigt frisk. Min pojkvän föreslog för en stund sen att vi ska gå ut och äta imorgon. "Jag tycker att det är så roligt att du börjar bli frisk. Vill fira det.." Jag kunde som vanligt inte hålla tårarna borta. Han är glad. Äntligen kanske jag kan börja ge lite tillbaka till mannen som har räddat mitt liv.




För er som undrar hur det är ska tolkas så är det ungefär som
"du är mitt godis i påsen", hälsar Jocke.



Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Otroligt söt bild den översta! Och den understa också, förutom att jag inte kan låta bli att känna mig avundsjuk på alla som har någon som tycker om dem. Det vore väl mysigt att gå ut och äta? Även om du inte är frisk ännu, så är det ändå värt att fira att du tar steg mot friskheten.



Hade också gärna klarat mig utan mens, särskilt nu när jag har den var tredje vecka. Men den är liksom inkluderad i friskpaketet, vare sig man vill det eller ej.

2011-02-18 @ 18:56:29
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Jessica

1. Brukar tänka precis likadant om mensen, haha. Alla är helt "åh, så glad att jag blivit kvinna igen" medan jag gott och väl kunde sluppit den biten ett tag till.



2. Våra pojkvänner tycks ha vissa saker gemensamt. Jag klarade av konststycket att laga en riktigt god grönsakssoppa en gång, och fick den finaste komplimangen han nånsin kan ge: "Älskling, jag blir inte ens sugen på bacon".

2011-02-18 @ 19:41:28
URL: http://kessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0