Onsdag 16 februari

Fan då. Jag blir lite låg av det här. För det första, jag vill rädda alla. Jag blir riktigt ledsen om jag råkar komma in på någon pro ana-blogg (kom in på ett inlägg där småtjejer tävlade med varandra i viktnedgång. AJ!!). Blir riktigt ledsen över att jag inte kan få alla att våga äta. Våga vara normalviktiga. Våga släppa kontrollen. För det andra, det finns väldigt många som skriver såna här bloggar, som skriver otroligt bra. Jag vill ju vara bäst, och så är jag inte ens i närheten..

Det där med fotboll och öl, det låter nog inte så komplicerat för "vanliga" människor. Men om ni tänker er att ni ska se fotboll, och så är streamen helt värdelös så det bara buggar. (Eh, ser ni fotboll på TV? Inte jag). Och kommentatorerna är tre minuter efter spelet, sen plötsligt två minuter före istället. Du är hungrig, sådär så att det gör ont, men du kan inte äta för då.. Det går bara inte. Någonting gnager i bröstkorgen. En person upprepar "du är tjock, du är tjock" i ditt öra. Du har för små byxor på dig, det är instängt och obekvämt. Tre personer skriker i mun på varandra att du måste äta, fem andra säger att du är äcklig som inte kan kontrollera dig. En tionde person håller föreläsning om matriser och variabler mellan dig och skärmen. Fokusera på fotbollen nu.

Eh. Galen? Kanske. Men igår kunde jag följa bollen, fokusera så pass att jag såg vilken spelare som gjorde vad och till och med förstå att det gick skit för Milan. Just det, drack ju öl också. Glömde bort att det har varit en grej för mig. Tidigare har jag inte ens kunnat tänka tanken, dricka öl utan att ha som mission att bli full? Vilket kalorislöseri.

Hittade min gamla blogg igår, den där jag låtsades vara frisk. Satan, vad rolig jag är! Inte så konstigt att den här bloggen inte är lika underhållande, kanske. Här är jag ju ärlig.

De senaste veckorna har jag fått en miljon mycket minnesvärda visdomar presenterade för mig - i sms, mail, bloggkommentarer, chatten eller live. Ska försöka samla ihop dem, om jag minns. Damn, vilken bra idé.

Nu ska jag - fanfar - plugga. Det känns bra att fortsätta i skolan, inte lika bra att jag kommer ta examen med D i snittbetyg. En framtida arbetsgivare kanske imponeras av att jag kan vara heltidssjukskriven och heltidsstuderande samtidigt. Multitasking? Effektivitet? Idioti?

Tipsa gärna om fler kvinnliga förebilder! Har Mae West, Elsa Billgren och mig själv (heh) på listan hittills.

Nu ska jag sluta skriva. Jag måste lära mig att korta ner inläggen.



Kommentarer
Postat av: Hampan

Tänkte på det där med att korta ner inläggen, gör det ifall DU vill. Skriv för din egen skull, sluta när det blir en börda.

Hoppas vi kan ses o måla snart igen! :)

2011-02-17 @ 23:24:00
Postat av: Veronika

jag hatar allt vad bollsporter heter, men din liknelse var ju fruktansvärt träffsäker....alltså det där att kunna njuta av saker som för andra är "vardagsmat" när kroppen och hjärnan har någon slags ständigt pågående brottningsmatch är något extraordinärt för många ätstörda skulle jag tro(ännu en sportliknelse men min är sämre....

2011-02-20 @ 16:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0