Måndag 14 februari

Tanken med den här bloggen var att jag skulle skriva mer generellt om psykiska problem. Ätstörningar har ju mycket gemensamt med missbruk, depressioner, ångestsjukdomar etc, och jag tänkte att det kunde vara bra om jag lyckades sprida lite, lite förståelse till omvärlden. Men jag har glömt bort det, det här blev en dagbok istället. Ibland skriver jag bra och klokt, och ibland spyr jag bara ut alla dumheter som snurrar i mig. Det kanske inte är så roligt att läsa, men för mig är det i alla fall betydligt bättre än att spy i toaletten.

När jag skrev inlägget om att bli frisk glömde jag helt bort en massa saker som jag tidigare lät ätstörningen hålla fast vid; lättkesella, lättfil, lättmjölk, minikeso, miniyoghurt, smörlösa mackor, 17 %-ig ost, konstiga, äckliga maträtter, sjuka recept.. (Jocke brukar skratta åt mina recept, han tycker att jag ska skriva en bok om mina ätstörda pannkakor, chokladbollar och korvstroganoffkopior). Jag har glömt bort det! Fantastiskt! Det finns inte i min värld längre. Jag är så jävla bra!

Jag "läste" en bok igår och skrev en rapport om den. På en timme. Är det något jag är bra på så är det att lägga lite tid på skolan. Jag har förresten varit i skolan idag! Åt lunch med två klasskompisar, det var trevligt. Det kändes riktigt bra att gå omkring och vara frisk en stund.

Tack alla underbara vänner som stöttar och peppar mig, jag älskar er så mycket. Jag tror att jag kommer trivas med min nya kropp. Snart.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Det tror jag nog. :)

2011-02-14 @ 21:20:55
URL: http://ninjapuff.se
Postat av: Hampus

Som din vän så gillar jag att du skriver i dagboksform. Det får mig att lära känna dig och förstå dig. Och det får mig att förstå andra personer som har det som du. Jag tror det är viktigt :) och jag vill bestämt säga att jag har sett fler sidor av dig än den ätstörda, jag tycker verkligen om dig utan ditt monster. Jag hoppas du förstår att jag inte bryr mig det minsta hur du ser ut. Jag vill bara att du ska må bra. Då är det intressant att följa din utveckling :)

2011-02-15 @ 10:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0