Torsdag 24 februari

Madde, jag förstår precis vad du menar. Men jag tror att det enda sättet att bli frisk är att följa "reglerna". Sen, när man är frisk, då kan man äta sötsaker precis när man känner för det, och man behöver aldrig äta några bullar bara för att. Angående portionsstorlekarna så var jag likadan när jag var yngre - slog skolans potatisbullsrekord men åt inte alls om det var någon rätt som jag inte gillade. Idag tror jag inte att jag skulle må bra av det, min kära gamla kropp vill ha energi i lagom mängd och i lagom intervaller.

En eloge till mig för att jag kom ihåg att svara på en kommentar! Många lämnar väldigt kloka ord, som jag skulle kunna skriva hela inlägg om, men oftast glömmer jag bort det elva sekunder efter att jag läst det. Just det, anledningen till att jag inte kan..

Oh, herregud! Jag är elakast i världen. Det ringde nyss en kvinna från Radiotjänst, som hade en exceptionellt släpig röst.

- Heejjagheeter*ochjagringerfrånRadiotjäääänst. ÄrdetMatildaaaa?
- OJ, vad trött du låter!

Var kom den ifrån? Varför? Tänk om hon hade talfel? Eller bara lät jävligt dryg, men är snällast i världen? Orden kastade sig ur munnen på mig.. Jag måste sluta umgås med uppblåsta stockholmare. För det måste väl vara deras fel? Det är inte mitt fel. Väl?

Var var jag? Just det, anledningen till att jag inte kan se friidrott är helt enkelt för att deras kroppar ger mig ångest. Jag vet inte riktigt varför, för jag tycker inte att det är särskilt vackert att se ut som en friidrottare. Inte snyggt heller. Men jag har nog kvar uppfattningen om att muskulös och fettlös är rent. Blev lite lättad över att fler känner som jag, även om det är förbannat trist att ätstörningen fortsätter ge mig käftsmällar när jag minst anar det.

Dagen har varit jobbig. Jag är peppad och på rätt väg, men det är svårt att vara närstående till såna som inte känner likadant. Dessutom fick jag en ätstörningskäftssmäll när jag och Jocke åt pizza till middag. Pizzan blev större och större ju mer jag åt, och jag gick upp ett kilo per tugga.


Nejdå, men det var jobbigt. Jag vet faktiskt inte varför. Kanske för att det inte var jättegott. Jag tänker att det som inte är nyttigt måste smaka fantastiskt, för att det ska vara värt det. Ska sluta med såna dumheter.

Jag har varit väldigt snygg idag, det är nice. Det var till och med två narkomaner utanför Mariakliniken som sa att jag inte fick se ut som jag gör. "Du får inte gå omkring och vara sådär fin". DÅ är man snygg.

Skissar på ett inlägg om kvinnliga förebilder, jag har kommit på ganska många men tipsa gärna om fler!


Kommentarer
Postat av: Matilda den andra

Åh, kom på en till kul tjej från back in the day!

Brita Snellman var KTHs första kvinnliga ordinarie student. Vilket betyder att hon kunde vältra sig i lyxen att få betyg och till sist få ut en examen... Tror att hon läste på arkitektur, och var dessutom en sån tuff kvinna som jobbade och hade familj samtidigt, could be good?

2011-02-24 @ 20:50:44
Postat av: camilla

Tack för alla tips :D tänk vilken bra medicin vi har egentligen? :P en massa mat hihi :) bra kämpat med pizzan förresten :D vad blev det för någon sort? :)



Jag går hos en behandlare en gång i veckan för vikt, samtal och lunch. Sen har jag kroppskännedomskusr på onsdagar. träffar läkaren och dietisten med jämna mellanrum också :)

Vad för typ av behandling får du?

2011-02-24 @ 20:54:56
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Lisa

Tack. JO jag vet. Läs senare inläggen :D

2011-02-24 @ 21:14:19
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com
Postat av: J

ibland vill jag säga att du kanske är en av de viktigaste delarna av mitt scä men då blir jag ju lite rädd, tänk om du inte känner samma och tycker att jag är lite läskigt påflugen, tycker i allafall om dig väldigt väldigt myxket. ibland så att jag bara vill krama sönder dig, även om jag är knäpp och har svårt att fokusera på konversationer. för att jag är så himla bra och inpereras av dig täbker jag säga att jag faktiskt vet att du tycker om mig också. vi är rätt bra. så himla mycket kärlek, bad i veckan

2011-02-25 @ 20:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0