Torsdag 10 februari

Vilken jävla skitdag.

Vaknade helt övertygad om att jag är stor som ett hus. Jag inbillade mig att det var för att jag åt både macka och fil till kvällsfika igår, trots att jag egentligen var ganska mätt efter mackan. Men egentligen berodde det nog på att jag kände mig äcklig när Jocke avvisade mig.. Det är helt galet att jag blir så påverkad av det. Har legat i sängen hela dagen, fruktansvärt trött, ångestfylld och med en kraftig huvudvärk. Ville inte äta frukost, ville inte äta lunch, ville inte fika.. Det är pinsamt att jag fortfarande låter mina känslor gå ut över maten. Klädde på mig vid 15 (svor åt en tröja som såklart sa nej till min nya kropp), borstade tänderna vid 17. Har bråkat med Jocke hela dagen.

Jag har så fruktansvärt svårt att acceptera att han inte tycker som jag. "Fattar du inte? Det är ju som om jag skulle påstå att den där växten är lila!" Bra argument. Det är nog så med mig ganska ofta, religion och politik och värderingar och musiksmak.. Jag är dålig på att acceptera andras åsikter. Men nog fan borde jag kunna godta att Joakim tycker om mig, även om inte jag gör det?

Fin
- tunn, smal, liten, petit, glatt, slät, mjuk, späd, spenslig, gracil. (synonymer.se)

Förlåt. Blä. Hejdå.



PS. Tack för fina kommentarer. Ni är så fina att jag vill stifta er allihopa.. Nej, men typ.

PS 2. Synonymer.se hade andra tolkningar också. (Påminde herr pojkvän mig om..)
1
högklassig, förträfflig, av hög klass, ypperlig, prima, förstklassig, lysande; vacker, snygg, proper, prydlig, smakfull; elegant, exklusiv, flott, chic, läcker; fördelaktig, förmånlig, lönande ; angenäm, behagfull, taktfull; bra, utmärkt, förträfflig 2 tunn, smal, liten, petit; glatt, slät, mjuk, späd, spenslig, gracil; ömtålig, vek, skär, mjäll; hög, gäll, svag; diskret, subtil 3 förnäm, ädel, nobel, kultiverad, belevad, mondän, av god familj

PS 3. Kolla här då!

Vacker - snygg, stilig, skön, fager, söt, tjusig, grann, proper, välskapt, elegant, läcker, urläcker, ståtlig, dekorativ, praktfull, storslagen, tilldragande, förtjusande, intagande, ljuvlig, dejlig, täck, vän; klar, solig, fin, strålande, behaglig; stor, ansenlig

Hah!

 


Kommentarer
Postat av: Simone

svar: Oj, det lät som ett hejdå! Men jag förstår om du inte vill läsa min blogg om du är på väg mot friskheten. Lycka till då...!

2011-02-11 @ 11:02:22
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Veronika

hoppas du fortsätter blogga, jag har ju just hittat hit!...du skriver roligt och gripande om din vardag..

ska själv på bedömning på scä nästa vecka och det känns lite mindre skrämmande efter att läst din blogg.



hoppas du mår bättre idag

2011-02-11 @ 11:18:36
URL: http://atstorningarsuger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0