Söndag 6 februari

Efter att ha fixat stallet i förmiddags kom Mia med Decibelle, b-ponnyn, och jag och Linda red ut en sväng. Om snön var djup för hästarna igår, så var den betydligt djupare för en ponny. Vi skrittade bara, men hon tyckte att det var jättejobbigt. Hon var stressad, men det var roligt att sitta på henne igen. Jag är faktiskt riktigt peppad på att komma igång ordentligt och utbilda henne. Om jag inte blir för tjock..

Vi åt hos Crilles mamma, Lindas svärmor alltså. Det är ingen grej att äta hos folk längre, det är faktiskt riktigt jävla fränt. Borstade Bambi och provade att lägga på henne ett täcke, och så filade jag naglarna på henne. Ingen verkning, raspade bara bort ojämnheter. Men ändå, jag har aldrig gjort det förut så det är coolt att få testa på sin egen unghäst, och ännu coolare att den står som ett ljus under tiden.

Ikväll fick jag ångest. Igen. Betedde mig väldigt illa mot Jocke, och allt blir tusen gånger värre när vi är ifrån varandra. Jag vet inte var jag har honom när vi pratar på telefon, och jag kan inte alls förmedla hur jag mår eller känner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0