Söndag 27 februari

Har läst igenom inlägget från igår. "Skulle gärna väga tio kilo mindre".. Vilken logik! Den här sjukdomen gör en inte bara frusen, okoncentrerad, otrevlig, trött, arg, ledsen, ångestfylld, osocial, halvskallig och okvinnlig. Man blir jävligt dum också.

Tack, fina Anna för att du är så fin och skriver så fint till mig. Det är fint. Jättefint.

Jag är piggare idag. Dagen efter energilösa ångestdagar är jobbiga, det känns alltid tungt att ta igen allt jag har missat genom att spendera en dag i sängen, och dessutom lyckas jag alltid stöka ner som fan när jag har ångest. Disk och kläder och skit överallt. Har lyckats städa lite idag, och så åkte jag och Jocki till Mörby centrum för att handla lite.

Jag har köpt en svindyr concealer, filat fötterna och utfört (vägrar ordet tränat!) yoga idag. Så gör väl folk som tycker om sig själva? Fake it until you make it, som terran brukar säga.

Tänkte anmäla mig till någon yogakurs, men jag hittade ingen som kostade under hundralappen per gång. Skulle få panik av att göra solhälsningar som kostar tio kronor styck. Tänkte istället köpa en yoga-DVD och en matta, men kom fram till att nedladdade yogaprogram och liggunderlag är mer jag..

Jag känner mig stor som ett hus idag, men jag måste säga att jag är duktig på att ignorera det och ändå äta ordentligt och utmana mig själv. Trots att Jocke sa att en plus size-provdocka på Åhléns var större än mig. Att han säger det betyder ju att jag nästan är lika stor som en plus sizeare. Jaha, så var man tjock då. Världens minsta tjockis.

Ber om ursäkt för mina opeppande inlägg. Min pappa gör mig väldigt ledsen just nu. Eller typ alltid, men idag är det extra allt.

Ser "Jakten på lyckan" på SVT play, underbara Hanna Hellquist har programmet och jag planerar att kopiera ett par av övningarna de tar upp. Att må bra skulle vara fint som snus.

Ett lyckotips från undertecknad är annars att leka Gladiatorerna. Jag och Jockiboi leker alltid Gladiatorerna när vi ska åka hiss; inte släppa in, och inte släppa ut. Våld och lycka har alltid gått hand i hand för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0