Måndag 7 januari.. FEBRUARI!

Det är väldigt konstigt att läsa om min ångest. En hel kvälls fruktansvärda, vidriga känslor, som suger ut allt hopp och all energi, som vill att jag ska ge upp och ta livet av mig, de får plats i en helt meningslös och mesig mening. ”Jag hade väldigt mycket ångest”. Jaha.

Jag och Linda åkte till ett ridhus imorse, med hennes häst och Rosie (min indianhäst). Jag var fruktansvärt opeppad. Ridhus är likamed prestation som är likamed ångest som är likamed ledsna på allt som har med hästar att göra. Men jag bestämde mig för att rida ett pass med helt stilla händer. Inte ett ledande tygeltag, inget joxande med handen. Blickstilla bara. Jag hade mjölksyra i benen efter tre minuter, så tydligen använde jag dem. Det gick faktiskt riktigt bra, och det var jättekul! Ååh, vad jag älskar när jag blir taggad!!

Vi började se Love & other drugs när vi kom hem från ridhuset. Jag ville se den, men Anne Hathaway var naken så jag klarade inte av det. Är det normalt eller? Jag kan inte se nakna kvinnor, för då får jag ångest. Jag studerar andra kvinnors nyckelben, halsar, överarmar, armbågsleder, handleder, händer, käkben, lår, magar, midjor.. Ett tag trodde jag faktiskt att jag var lesbisk, men jag är bara dum i huvudet. Jag gick upp till stallet och mockade istället.

Efter lunchen tog vi en promenad med fö.. åringarna igen. Bambi är läskigt snäll! Okej, hon har sparkat mig i huvudet en gång och bet mig i näsan idag, men ändå. Väldigt snäll. Hon är världens finaste.

Ville inte åka hem. Ville inte bråka mer med Jocke, ville stanna med Bambi och rida Decibelle. Vi bråkade inte när jag kom hem, han fick mig att känna mig som världens vackraste och sexigaste istället. Fast sen blev jag ful och äcklig. Jätteful och äcklig, och arg. Sen blev jag okej igen. Jag tillhör nog inte kategorin ”lättsam”.

Harrys tänder har växt helt galet på tre veckor. Då såg jag dem senast, och det var inget fel på dem. Nu har undertänderna växt upp framför övertänderna, och båda paren är så långa att han inte kan stänga munnen. Väldigt konstigt. Han äter nästan bara hö, eftersom det slipar ner tänderna mest, men när vi var borta hade han fått jättemycket pellets. Inte fan kan bettet bli så dåligt på de tio dagar vi var borta?! Usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0