Måndag 28 februari

Jag skäms över att jag har varit så oentusiastisk i helgen. Förlåt. Vill klargöra att jag absolut inte tvekar på att jag ska bli frisk. Men att påstå att vägen dit är som en nerförsbacke med perfekt valla, det vore ju bara löjligt. I och för sig kanske det är en bra liknelse, åker man för fort så ramlar man när det svänger..

Vill att alla ska läsa det här:

"Att bli frisk hänger väldigt mycket på motivation. Jag var sjuk precis så länge jag kände att det vara värt att vara sjuk. Så satt jag där och insåg att jag hade fått mitt drömjobb men inte brydde mig ett skit. Något jag velat så länge var inte värt någonting. Jag blev rädd, väldigt rädd. Jag ville inte ha det så. Sedan ringde jag scä." Anna

Anna, jag tycker så mycket om dig!!

Åt lunch med M, L, J, T2 och T3 från Idun. Jag var väldigt omotiverad, det kändes verkligen inte som om jag hade något att tillföra dem. Men jag mådde mycket bättre efter en stund, är väldigt glad att jag åkte dit.

Jag har kommit fram till att det är en mycket större utmaning att äta hemma än ute. Ute vet jag precis vad jag ska göra; välja det godaste och äta upp. Hemma är det värre, jag får lätt beslutsångest, jag har lätt för att fuska och ta det säkra före det osäkra, jag tvekar gällande portionsstorleken. Det här måste jag jobba med. Jag får helt enkelt se till att ta större ansvar här hemma och inte lasta över det jobbiga på Jocke.

Handlade kritor och tuschpennor på en leksaksaffär efter lunchen, och nu har jag spenderat två timmar med att skriva ner alla fina kommentarer och komplimanger jag har fått de senaste veckorna i en bok. Jag är så boostad nu att jag inte vet var jag ska ta vägen. Tack som fan. Ni kommer göra mig frisk. Eller okej, jag kanske får fixa en sisådär 51 % av tillfrisknandet själv, men resten står ni för. Kärlek!



Kommentarer
Postat av: Matilda den andra

Jag tror att det är de där dagarna som man tar sig runt att man känner sig omotiverad som är bland de viktigaste, att man fortsätter och ser vad som finns på andra sidan av motigt. Jag kan ju ha fel, men det tänker jag inte lägga någon större vikt vid ;)



Måste bara få demonstrera vad som händer med din fina franska mening när den genomgår google translate i fyra steg:



vous me rendez heu = du gör mig uh

vous me rendez heur = du gör mig lycklig

vous me rendez heure = du gör mig timmar

vous me rendez heureuse = du gör mig lycklig

(heur och heure uttalas förövrigt exakt likadant.)



Je crois en toi!

2011-02-28 @ 20:35:58
Postat av: Lisa

Tack! :) Jo jag förstår vad du menar, så har det blivit för mig med om jag sagt till mig själv att "jag ska aldrig mer hetsäta". Men det är inte alls så nu. "klara" är mer betydelsen att jag haft en bra dag matmässigt, ätit normalt som vem som helst annan liksom. Läs mitt senaste inlägg dag 7 så förstår du nog bättre:)

Det var inte hetsen jag ville ta bort (elelr självklart ville jag det men det var inte det som tog över) Det som tog över var att jag ville ändra så att jag blev nöjd med livet, så att jag kände att jag ville leva, att må bra, att.. mer det psykiska alltså..egentligen. En drastisk förändring. Fick en tankeställare liksom..

Om jag skulle falla någon dag nu tror jag inte jag skulle bli så ledsen som jag brukar över det, jag skulle nog bara fortsätta som jag gjort innan, dagen efter.

Vad är det du har för "problem" föressten? För du har slutat hetsa och banta vad jag förstår? Vad är kvar för dig i friskhetsprocessen?

2011-02-28 @ 23:02:11
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0