Måndag 21 januari

Jocki säger att jag är som att debattera med en sverigedemokrat - mycket diskussion men inga argument. Det kan väl aldrig vara sant..? Heh.

Idunvecka #3 startade idag. Jobbigast hittills, skulle jag gissa. Veckan började bra med tre timmars sömn i natt. Grät mig igenom hela terapeutsamtalet, ville så gärna tro honom men jag kan inte. Jag sväljer som sagt allt han säger om maten och ätstörningen, men när det handlar om Joakim så går det inte. Jag tror inte att jag kan. Jag orkar inte ens tänka på att försöka. Jag får inte göra slut, inte fråga mina "trygghetsfrågor", inte vara elak för att få honom att lämna mig. Terran kallar det för exponeringsövning, och den går alltså ut på att stanna kvar i det som är jobbigt. Låtsas tro på min pojkvän, låtsas tycka att jag är värd att älskas. Fake it until you make it. Jävlar, vad jag är trött.

T2 föreslog att vi ska utmana oss själva med maten varje dag den här veckan, det är en grym idé. Lunchen fick sätta ribban för veckan - gräddpasta med räkor på en ny restaurang. Jag är stolt över oss, det gick hur bra som helst. Jag har förresten lyckats intala mig själv att jag ska vara en god förebild för de andra i gruppen, så jag utnyttjar tjejerna för att lura mig själv till att äta otrygg mat. Det är lite komiskt, men briljant om jag får säga det själv.

Jag känner mig så oerhört trygg på Idun. Jag har aldrig varit med om det tidigare - jag längtar efter att umgås med en grupp människor beståendes av endast tjejer.

Det var svårt att komma hem, det är läskigt. Till skillnad från Idun känner jag mig otrygg och osäker här. Vill äta upp mannen för att jag älskar honom så mycket, samtidigt vill jag bara sitta tyst och stilla för att inte visa honom vilken oskön och oattraktiv människa jag är.

Jag har tenta imorgon. Har inte gått på några föreläsningar, inte läst någon bok, inte diskuterat med någon i klassen. Det enda jag har gjort är att skriva av en killes anteckningar, jag tvekar på att det räcker. Måste. Plugga. Nu.



Kommentarer
Postat av: Tove

gud va jag gillar dig matilda, jag tror inte du fattar hur underbar du är?! och att jocke älskar dig är det ingen tvekan om, klart han inte vill ha någon annan än dig. det är du som är vackrast, bäst, finast, roligast och smartast. du är bäst, för både honom och många andra.



det är svårt att inte älska dig, du är så himla himla bra, och tjock eller ful, det är också det sista du är. smal och skitsöt, det är det du är, det lovar jag dig.

2011-02-21 @ 20:26:53
URL: http://flavigry.blogg.se/
Postat av: Lisa

jag tror den där exponeringsövningen är riktigt bra! även om den är jobbig..

och klart du är värd att älskas, varför skulle du vara ett undantag mot alla andra? :) kom ihåg att DU är aldrig FEL, däremot kan man GÖRA fel saker. - inte samma sak!

kram



2011-02-22 @ 12:02:21
URL: http://www.hatkarlek.wordpress.com
Postat av: Magda

Har också jobbat med exponeringsövningar men jag var en fegis så det gav inte mycket när jag väl hade psykolog. För mig var och i vissa fall är det säkerhetsbeteenden att titta på bilder, göra filmer, kolla i speglar i 4 timmar i sträck, kolla på samma bild om och om igen för att försöka få den att se bättre ut än vad den gjorde innan eller kontrollera mat/våg/mått/träning. Så vet hur jävla enkelt det är att falla tillbaka. Man vill så gärna ha den lilla ångestlättnaden som det eventuellt kan ge (om det inte blir värre) Kraam

2011-02-22 @ 16:00:37
Postat av: camilla

Härligt vad grym du är :D gräddpasta låter ju underbart :D

2011-02-22 @ 16:32:41
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0