Lördag 26 februari

Bajs.

Tänkte åka till Bambi imorse, men sen jag vaknade har jag bara legat i sängen. Jag antar att veckans sömnbrist tar ut sin rätt. Det är ju lite tarvligt att jag inte kan småfuska med någonting; råkar jag äta lite för lite så blir jag superduperätstörd och vill hetsäta, sover jag lite för lite så blir jag golvad big time, stressar jag upp mig lite så får jag panikångest, tillåter jag mig att tänka en dålig tanke om mig själv så hamnar jag i en jättetornado av destruktivitet. Skulle gärna leva lite mer rock'n'roll, som A uttrycker det. Men egentligen vill jag ju bara må bra, och det kanske krävs en del uppoffringar på vägen dit.

Dagar som denna tappar jag gnistan helt. Jag vill ha mitt liv tillbaka, är taggad på att se konserter, dejta mina vänner, åka på weekends i fina städer.. Men så länge jag har dagar då jag är helt förlamad av trötthet, huvudvärk och ångest så är det ingen mening att ens tänka tanken på att boka in sånt. Dessutom har jag en dröm om att en dag klara av att jobba heltid.. Det känns lite väl utopiskt.

Bajs!

Idag skulle jag gärna väga tio kilo mindre.



Kommentarer
Postat av: Anna "A"

Om du dagar som dessa vägde 10 kilo minde skulle allt det där du vill göra bara vara en utopi, på riktigt. Nu är det en möjlig framtid, tack vara klocka beslut från din sida.



Det ÄR jobbigt och förrädiskt att när man väl börjar satsa på tillfrisknande och får en massa lust och vilja att göra saker, så är orken fortfarande frånvarande. Då längtar man lite tillbaka till då man inte ville någonting för det visste man ju att man skulle klara av.



Att du vill saker, är ett tecken på att den riktiga Matilda börjar vakna där inne. Och det är så jävla bra. Nu måste du ha tålamod (jag vet! så sjukt tråkigt!) så lovar jag att du en vacker dag faktisk kommer kunna göra det du vill.



Att bli frisk hänger väldigt mycket på motivation. Jag var sjuk precis så länge jag kände att det vara värt att vara sjuk. Så satt jag där och insåg att jag hade fått mitt drömjobb men inte brydde mig ett skit. Något jag velat så länge var inte värt någonting. Jag blev rädd, väldigt rädd. Jag ville inte ha det så. Sedan ringde jag scä.



KRAM

2011-02-27 @ 14:20:25
Postat av: Jenny

Shit shit, känner igen mig BIG TIME. Men du, visst är det bra att vi vet att det inte är friska tankar? Kram på dig!

2011-02-28 @ 05:53:19
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0