Tisdag 12 april

Tänkte gå i skolan idag (se stoltheten i mina bokstäver). Tyvärr/som tur var fick jag veterinärtid mitt på dagen, Bambi har nämligen varit småhalt ett tag. Hade det varit en liten sträckning så hade det varit borta vid det här laget, så det var dags att kolla upp det ordentligt. Jag är en sopa till hästägare, men jag visste faktiskt inte hur hålvägg upptäcks. Diffus, oregelbunden hälta och mörk rand i sulan. Jahapp. (Fast vänta. Inser nu att jag inte är någon sopa, bärrandsröta är ovanligt i Norrland!).

Bambi höll på att riva stallet precis när veterinären kom, hon blev lite otålig av att vänta.. Lyckades avstyra hans försök att ge henne lugnande, hon är ju världens snällaste häst egentligen. Tur det, hon var from som ett lamm. Ett ganska hetsigt lamm, men ändå.

Det är grymt att ha ponnyn så nära. När jag hade henne längre bort kände jag mig helt handikappad varje gång jag kom dit, blev liksom ovan och tafatt på nytt varje gång.

Förutom hästtjafs har jag inte så mycket att tillägga. Det är det gamla vanliga; Jocke bla bla, min kropp bla bla, orkar inte bla bla. Vill att det ska bli bra, men just nu känns det väldigt långt bort.

Bambi som nyfödd. Inte den vackraste av ankungar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0