Tisdag 26 april

Min ekonomiska sits är oskön. Betalade räkningar igår, och efteråt hade jag 37 kronor på kontot. Dessutom är jag skyldig Joakim en massa. Jag får fan se till att bli frisk snart, så att jag kan jobba! Och gå i skolan.. Vilket jag kanske borde ha som första mål.

Idag var jag på Idun. Gnällde hos terran över att jag inte har haft några hemmaveckasamtal och att jag har stått helt stilla de senaste veckorna. Sen kom jag på att jag har klarat mig alldeles utmärkt, och dessutom gjort enorma förändringar. Jag tvingar inte Jocke att hata mig längre. Frågar inga trygghetsfrågor. Kontrollerar inte min kropp i speglar. Vill bli frisk. Tycker inte att det är snyggt att vara mager längre.

Jag börjar bli ordentligt trött på att hänga på SCÄ. Den byggnaden är det bästa som har hänt mig, men nu är jag less. Jag har sett tillräckligt många avskräckande exempel där. Vill bli frisk. Vill umgås med friska. Vill prata om friska saker. Vill leva mitt liv.

Min häst hade 30 bitmärken på rumpan, och var svullen i en hasled. Sparkad, troligen. Tänka sig, att man kan vara så underbar och fin och ändå bli mobbad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0