Lördag 16 april

Fasen också. Jag är helt fast vid min häst. Trodde inte att det skulle bli så, det har ju varit lugnt när hon har stått hos Linda. Men nu är jag såld, saknar henne jättemycket bara för att jag inte är där idag.

Jag måste vara världens mest pessimistiska människa, men jag klarar inte av fint väder. Vi vaknade och upptäckte att torget och gården utanför var fulla med folk, och jag fick panik och blev liggandes i sängen hela dagen. Jag kan inte hantera när man måste vara glad och må bra och ta vara på solen. Dessutom innebär de här vårtecknen att sommaren snart är här. Sommar. Bikini. Fuck no.

Lyckades komma ur sängen och städa rummet runt middagstid, och sen blev det bättre. Nadja kom hit, det kan vara orsaken till att mitt humör vände.. Vi skulle se fotboll men jag fastnade i hästprat och insåg att jag måste skaffa en häst att rida. Fan vad jag saknar det! Och fan vad härligt det är att sakna och vilja något. Helt underbart, faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Lissie

Det här med att få panik över att solen skiner, jag känner så väl igen det. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig, men ju högre krav/förväntningar man har på sig att vara glad, desto svårare verkar det bli. Om det är grått och regnigt har man liksom en anledning att dra ner rullgardinen och behöver inte känna samma dåliga samvete för att man inte är på topp.



Ett tips är att inte begära så mkt av sig själv. Sitt på balkongen i solen, om du har någon. Njut lite i stunden och känn dig inte tvungen att göra precis allt för att vädret säger det. Lätt att säga, svårare att göra dock...



Ta hand om dig! Kram

2011-04-18 @ 23:44:49
URL: http://fairlynuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0