Fredag 22 april

Promenerade med Bambi idag, första gången utan sällskap av en annan häst! De första fem minutrarna var hon jävlig, gjorde allt för att jag skulle tappa henne. Klev bland annat sönder min telefon.. Sen var hon jätteduktig! Det är så skönt att när hon väl är lite bråkig, så går det över på två röda om hon inte får som hon vill. Vi hittade en läskig presenning, men hon insåg att den inte var farlig så hon klev över den. Hoppade lite vattenfyllda diken och annat spännande, hon kommer bli en grym fälttävlanshäst!

Deppade en stund över min oförmåga att göra något av högtider, jag är sämst i världen på det. Men Jocke kom hem med sill, potatis och gravad lax så det gick över. Han hade även med sig en jättepåse med godis, som jag har ätit ur hela eftermiddagen. Det är lite otäckt att göra så, har ingen aning om hur mycket jag åt. Men.. Det är ju så oerhört mycket skitsamma.

Vi sover på nätterna nu. Jag är tyst när vi ska lägga oss. Det är svårt, jag tänker som fan och det snurrar en massa negativa tankar och möjliga, obehagliga scenarier. Men jag kniper igen, och det är jag förbaskat stolt över.

Är även väldigt stolt över att jag pluggar nu. Bara på väg till och från hästen, men det är ändå en 1600 %-ig ökning jämfört med mina tidigare studievanor. Tror faktiskt att jag kommer ta mina poäng det här året, så jäkla skönt!

Allt löser sig. Allt går bra. Nu fattas det bara att jag börjar må bra också..


Kommentarer
Postat av: Hampan

Ooh shit jag är så glad att det börjar gå bättre för dig! Kan ju inte vara något annat än i rätt riktning. Hoppas du börjar må bra på riktigt snart!

kraaam

2011-04-25 @ 22:33:38
Postat av: anna

Jag går i KBT. vi håller på med mindfullnes. har Tagit med mig det hem. Det finns att ladda ner som app på mobilen , finns böcker, o säkert att ladda ned på nätet.

kroppskännedom - att fokusera på alla kroppsdelar , en i taget o tänka på andningen får en att slappna av o inte tänka. ger man det tid hjälper det en! min pojkvän har oxå börjat o det hjälper han att bli avslappnad o somna oxå :) ett tips bara :)

2011-04-27 @ 08:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0